Redakcyjna kawa #115

, , , , , , ,

Poranna redakcyjna kawa

Podczas śniadania składającego się z 3 jajek na twardo i płata śledzia, przeglądałem co się dzieje na łez padole, w związku z tym, że jest to zazwyczaj 5:30 to i reakcja na doniesienia serwowane przez media masowego rażenia jest z lekka oniryczna. W pewnym momencie gdzieś pomiędzy rosyjskim samolotem zestrzelonym nad Ukrainą, informacją, że firma Muska wszczepiła chip do mózgu człowieka, reklamą biustonosza nieziemsko unoszącego nawet największy biust zauważyłem tytuł: „Klęska Polaków na Oscarach. Reżyserka mówi o skandalu”.

W związku z tym, że nic tak nie leczy skołatanej porannej duszy jak informacja o czyjejś klęsce, kliknąłem zawartość tekstu. W nim Pani reżyser, Dorota Kobiela Welchman, która wyreżyserowała film “Chłopi”, z którym to wiązano wielkie nadzieje na zdobycie statuetki zaprojektowanej przez Cedrica Gibbonsa,chłopi obsobaczyła tubylczą Gazetę Wyborczą, za hejt jaki wylała na jej produkcję, a która pozwoliła sobie opublikować wątpliwości dotyczące wynagrodzeń dla zatrudnionych przy produkcji malarzy.
Pani reżyser jest przekonana, że tekst wpłynął na decyzję Akademii odrzucenia obrazu z walki o trofeum. Pani DK Welchman zasugerowała, że tekst w GW mógł mieć związek z wytypowaniem jej produkcji, a nie filmu Agnieszki Holland „Zielona Granica”. Ponoć dzięki tekstowi w GW członkowie szacownej Akademii mieli dojść do wniosku o powiązaniach Pani reżyser z partią prawicową, jaką jest PiS (pomyślałem sobie PiS partią prawicową? To chyba jakiś żart? Ale w środowiskach X muzy bywają także i filmy komediowe, więc czemu nie?).
Problem wydaje się być inny, a mianowicie poprawność polityczna szacownej Akademii, o czym, Pani reżyser powinna wiedzieć, a wystarczyło „odpalić” oficjalną stronę Akademii i zapoznać się z jej standardami:
STANDARD A: REPREZENTACJA NA EKRANIE, TEMATY I NARRACJA
Aby osiągnąć standard A, film musi spełniać JEDNE z następujących kryteriów:

A1. Wiodący lub znaczący aktorzy wspierający
Przynajmniej jeden wiodący aktorów lub znaczących aktorów wspierających pochodzi z niedostatecznie reprezentowanej grupy rasowej, lub etnicznej.
• azjatycki
• Hiszpanie / Latynosi
• Czarny / Afroamerykanin
• Rdzenni / rdzenni Amerykanie / Alaskan Native
• Bliski Wschód / Afryka Północna
• Inna niedostatecznie reprezentowana rasa lub pochodzenie etniczne
A2. Zespół ogólny obsada
Co najmniej 30% wszystkich aktorów drugorzędnych i ról pochodzi z co najmniej dwa następujących niedostatecznie reprezentowanych grup:
• Kobiety
• Grupa rasowa lub etniczna
• LGBTQ +
• Osoby niepełnosprawne poznawczo lub fizycznie, głuche lub niedosłyszące
A3. Główna historia / temat
Główna fabuła, temat lub narracja filmu koncentruje się na niedostatecznie reprezentowanych grupach.
• Kobiety
• Grupa rasowa lub etniczna
• LGBTQ +
• Osoby niepełnosprawne poznawczo lub fizycznie, głuche lub niedosłyszące

Wszystkie zalecenia znajdziecie tu: ACADEMY ESTABLISHES REPRESENTATION AND INCLUSION STANDARDS FOR OSCARS® ELIGIBILITY | Oscars.org | Academy of Motion Picture Arts and Sciences
Po lekturze zaleceń śmiem twierdzić, że i ”Zielona Granica” rozpłynęłaby się w morzu standardów.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *